Vitals krijgt een nieuw systeem!

23-12-2015

Vitals blijft zich ontwikkelen, ook op organisatorisch gebied. Per 1 januari 2016 gaan we achter de schermen over op een nieuw overkoepelend computersysteem waarmee al onze belangrijkste bedrijfsprocessen nóg efficiënter worden ingericht en beter met elkaar verbonden worden. Denk hierbij aan onze inkoop-, productie- en voorraadsystemen, maar ook aan de logistiek, facturatie en financiële administratie. Doordat we blijven groeien, krijgen we het steeds drukker, maar met het nieuwe systeem willen we ervoor zorgen dat de kwaliteit van onze service nóg beter wordt dan u van ons gewend bent en dat producten nog minder vaak uitverkocht raken.

Wat gaat u van ons nieuwe systeem merken – een e-mailadres wordt wel heel handig!
Het is belangrijk uw e-mailadres bij ons bekend is. Hieronder wordt uitgelegd op welke manieren het e-mailadres gebruikt wordt. Bovendien kunt u dan inloggen op onze website en informatie lezen die uitsluitend bestemd is voor u als professional.

Facturen per e-mail
Vanaf 1 januari willen we uw factuur niet meer in uw pakketje bijsluiten maar per e-mail versturen. In uw pakketje zit dan wel netjes een pakbon ter controle. Als u uw facturen toch liever per post blijft ontvangen, kunt u dit aangeven door een e-mail naar ons te sturen of door ons te bellen. (Zolang we geen e-mailadres van u hebben, zullen uw facturen automatisch per post verstuurd worden.)

Berichtgeving omtrent uw bestelling
U ontvangt vanaf 1 januari direct na het plaatsen van uw bestelling een orderbevestiging, in de vorm van een PDF als bijlage bij een e-mail. U kunt hierin nakijken wat u heeft besteld en wat daarvoor berekend wordt. Vervolgens gaan we uw bestelling verwerken. Zodra we klaar zijn met het inpakken van uw bestelling krijgt u een e-mail van ons met een leverbevestiging. Nu weet u zeker dat uw bestelling daadwerkelijk is verwerkt en wat de definitieve samenstelling is van het pakketje dat verstuurd wordt. Hierna krijgt u een e-mail van onze pakketdienst (DPD) dat ze het pakketje de volgende dag gaan bezorgen en een link waarmee u het pakketje kunt traceren. U wordt hierbij ook in de gelegenheid gesteld om te kiezen voor een andere bezorgdag of ander afleveradres (zie ‘flexibiliteit van bezorging’ hieronder). Op de bezorgdag zelf krijgt u een e-mail van DPD met daarin het tijdstip dat u het pakketje kunt verwachten.

Flexibiliteit van bezorging
Er is iets veranderd bij DPD: er wordt nog maar één afleverpoging gedaan. Als u niet aanwezig bent zullen ze het pakketje naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt sturen waar u het vanaf de volgende dag kunt ophalen. De locatie wordt aangegeven op het briefje dat ze achterlaten. Om te voorkomen dat u uw pakketje moet ophalen bij een afhaalpunt, kunt u voorafgaand aan de eerste afleverpoging via www.nieuwelevering.nl kiezen uit de volgende vier opties:
- bezorgen op een andere dag;
- bezorgen op een ander adres;
- ophalen bij een afhaalpunt dat u het beste uitkomt;
- u geeft toestemming om het pakket neer te zetten op een veilige locatie (gespecificeerd door u).

Geen orderverwerking op 30 en 31 december
Om een soepele overgang te bevorderen en om alle laatste puntjes op de i te zetten, zullen wij op 30 en 31 december geen orders verwerken. Houdt u hier alstublieft rekening mee. We zijn niet gesloten en dus gewoon aanwezig om bestellingen aan te nemen of vragen te beantwoorden. Vanaf maandag 4 januari worden alle orders verwerkt en verzonden.