Uw pakketten worden voortaan door PostNL bezorgd!

08-08-2016

Tekstvak: PostNL heeft 2900 pakketpunten en 18 depots waar dagelijks 500.000 pakketjes worden gesorteerd en 1 dag later kunnen worden bezorgd door2600 chauffeurs.

U zult hier niet veel van merken, behalve dat er vanaf nu een pakketbezorger van PostNL bij u voor de deur zal staan met uw pakketje. En er zijn wat voordelen te noemen.

Track & Trace
Vitals zorgt ervoor dat bestellingen vóór 15:00 (op werkdagen) dezelfde dag nog worden verwerkt en overgedragen aan PostNL. De volgende werkdag of zaterdag wordt uw bestelling bezorgd. U ontvangt van ons een e-mail ter bevestiging dat uw bestelling is verwerkt en overgedragen aan PostNL.

U ontvangt een e-mail van PostNL op het moment dat de bezorger onderweg is naar u. In die e-mail staat een link waarmee u uw zending kunt traceren en kunt kijken in welk tijdvak PostNL verwacht uw pakket te zullen bezorgen. (Let op: dit is het verwachte aflevermoment en biedt geen garanties.) U kunt deze link ook openen in de PostNL app of uw zending opzoeken via de PostNL app.

Tip: via de PostNL app kunt u kiezen om op de hoogte te worden gehouden van de zending.

Twee afleverpogingen
Als u niet thuis bent als PostNL een pakket bezorgd, dan proberen ze het standaard bij de buren af te leveren. Als dat ook niet lukt, wordt er een bericht achtergelaten dat de volgende werkdag een tweede poging gedaan zal worden. Op dit briefje staat ook een ‘Niet-thuis-code’, waarmee u online of via de PostNL app kunt kiezen uit verschillende opties voor de tweede bezorgpoging. U kunt kiezen uit:

- een specifieke dag en tijdvenster
- een ander afleveradres
- of een van de vele PostNL afhaalpunten

Tip: gebruik de PostNL app om de QR-code op het ‘Niet-thuis-briefje’ te scannen en te bepalen waar en wanneer uw pakket bezorgd wordt.

Niet thuis bij tweede bezorgpoging
Als de tweede bezorgpoging ook niet succesvol was, dan kunt u de zending ophalen bij een PostNL locatie bij u in de buurt. Het adres staat op het bericht dat de bezorger voor u heeft achtergelaten en u ontvangt een e-mailbericht.

PostNL app voor iPhone en Android
Als u de PostNL app installeert op uw telefoon (iPhone of Android), dan kunt u uw zending traceren en op de hoogte worden gehouden van de status van uw zending en het geplande bezorgmoment. Als de eerste afleverpoging niet succesvol was, kunt u indien gewenst via de app aangeven waar en wanneer uw pakket bezorgd moet worden.

postNL app